6/5/2011

人生的角色

以前我會努力追求工作表現,希望事業有一番成就。為此,我付出很多心力,精神和時間,返工時固然搏到盡,放工後還是滿腦工作,想著如何推展計劃,寫計劃書,找贊助商,人回到家,心卻仍在辦公室。幾年下來,我總算得到上司的信任,開始放手讓我作更多的嘗試,要負責的工作愈來愈多,愈來愈大型,同時我愈來愈少時間陪家人和朋友,但我認為值得的,因為我相信在職場上有一番表現,才算是一個「成功」的人。

但一個遊戲令我改變對「成功」想法。

有次,朋友叫我在一張摺了一半的紙上寫一項我覺得自己最成功的東西,我就填了工作,然後朋友打開整張紙,原來紙的另一半有一句說話:「窮得只剩下__」,連同我剛才所填的答案,整句說話就是:「窮得只剩下工作」,正正是我的生活寫照。

當我以為「成功」就是工作表現卓越,甚至不惜一切去換取,但原來自己很窮很可憐。

那麼,什麼才是真正的「成功」?



打開電視先知,深宵有個節目係講財經新知,
除左一大堆數字,節目裡面仲有一句melody,
重覆又重覆,令我開始覺得侷促,唔舒服;退縮,其實係一場自我侮辱。
決定,諗清楚,諗下點解自己每晚受緊同一個折磨,
只怪自己太忙、太狂、太喪、太慌,變左工作狂,
就算想傾偈,但係冇人制,除左工作關係,都冇乜幾多個朋友仔,
生活冇乜調劑,多得自己將個生活圈子縮到最細。

好多打工仔好似我咁,日日做嘢朝九晚十一,忙成咁,扣埋沖涼食飯返工搭車D時間,一日之中,淨係得返半夜二至六可以做自己嘢。其實,忙到斷晒六親都只係可以做好打工仔呢個角色,而人生其他角色,例如:做人個女,做人導師,好多好朋友嘅老死等等角色我又做成點呢?有時我都會撫心自問,喺咁多個角色之中,我有邊幾個做得好呢?其實就算比我搵到好多錢,出晒名,甚至做埋老細,但係人生其他角色就做到一塌糊塗,到第時埋單計數嗰陣,我的人生又算唔算「成功」呢?

我不是說不要努力,只是別因為單一角色而令其他角色的演出失準。如果真的要我選擇的話,現在的我唯有選擇放棄工作那部份的戲份,因為我知道人生的舞台還有很多角色,而有些角色只能演一次,我相信如果可以做好那些角色,都一樣是「成功」,因為人生最終的「成功」,不一定只有一套標準。

沒有留言: